دسته‌بندی نشده

با ۲۰ کنسول بازی پرفروش تاریخ آشنا شوید

صنعت بازی های ویدیویی از سال میلادی ۱۹۶۰ (سال ۱۳۳۹ شمسی) با عرضه اولین عنوان به نام Tennis for Two فعالیت خود را رسما آغاز کرد. به دلیل جذابیت و هیجان بسیار زیاد بازی های ویدیویی، این صنعت به مرور زمان پیشرفت هایی به خود دید و دست خوش تغییرات گسترده ای شد. سپس در سال میلادی ۱۹۷۲ اولین کنسول بازی تحت عنوان Magnavox Odyssey به بازار عرضه شد که زمینه ساخت و توسعه کنسول های بازی قوی تر را هموار کرد. ایده ساخت این دستگاه بازی، جرقه بزرگی را برای صنعت بازی های ویدیویی روشن کرد، به طوری که هم اکنون چهل و پنج سال از عرضه اولین کنسول بازی می گذرد و برخی شرکت های قدر جهان از جمله مایکروسافت، سونی و نینتندو راه و ایده شرکت Magnavox را ادامه می دهند.

تا به امروز، هشت نسل مختلف از کنسول های بازی توسط شرکت های گوناگونی طراحی و ساخته شده اند که در هر نسل جدید با یک جهش های باورنکردنی‌ای رو به رو شده ایم! حال در این میان، ممکن است نام یک کنسول قدیمی مانند سگا را بارها و بارها شنیده باشید و حتی لحظات خاطره انگیز زیادی هم با آن ها گذرانده اید. از طرف دیگر، برخی از کنسول ها بنا به دلایلی از همان ابتدا با شکست مواجه شدند و نتوانستند به شهرت جهانی دست پیدا کنند.

برای آنکه یک کنسول بتواند فروش بسیار بالایی داشته باشد، باید مجموعه عواملی از جمله بازی های ویدیویی، قدرت بالای سخت افزاری، پشتیبانی طولانی مدت سازندگان و غیره دست به دست یکدیگر دهند تا دستگاه در میان منتقدان، بازیکنان و گیمرها به جایگاه مناسبی برسد و نام خود را در تاریخ صنعت بازی ماندگار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *